Koszyk

  1. x X

Zakupy razem: 0.00 zł

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów

Zwroty i reklamacje

WARUNKI ZWROTU 

1. TERMINY 
a. Konsument ma 14 dni na odstąpienie od umowy licząc od daty otrzymania przesyłki. Przykład: konsument otrzymał towar 5 lipca, więc termin odstąpienia mija 19 lipca (5+14)
b. Konsument po poinformowaniu o odstąpieniu od umowy ma obowiązek zwrócić towar w ciągu kolejnych 14 dni. 
c. Sprzedawca ma 14 dni na zwrot należności
d. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem należności do czasu otrzymania zwracanej rzeczy lub potwierdzenia wysłania zwracanej rzeczy w zależności od tego, co nastąpi wczesniej.  


2. FORMA 
a. Konsument odstępuje od umowy przez złożenie stosownego oświadczenia przez formularz kontaktowy butiku DaWanda. Od daty wysłania oświadczenia biegnie wspomniane 14 dni na zwrot. 
b. Odsyłając zwracany towar konsument ma obowiązek dołączyć wypełniony i podpisany formularz zwrotu. Formularz można pobrać pod adresem https://drive.google.com/file/...
c. Konsument zwraca towar razem z dowodem sprzedaży (paragon lub faktura). 

3. KOSZTY 
a. Sprzedawca zwraca konsumentowi równowartość ceny towaru oraz koszty jego doręczenia do wysokości odpowiadającej najtańszej formie wysyłki. 
b. Wysyłka bezpłatna traktowana jest również jako jedna z form przesyłki i, jeśli jest dostępna dla konsumenta w cenniku dostaw dla danego produktu, jest traktowana jako najtańsza forma przesyłki. 

4. OBNIŻENIE WARTOŚCI PRZEDMIOTU 
a. Konsument może zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie towaru tak, jakby zrobił to w sklepie stacjonarnym. Przykład: konsument przymierzając spodnie nie może bez konsekwencji oderwać metek lub oglądając towar w blistrze nie może blistra rozerwać
b. Konsument nie może korzystać z rzeczy w sposób nieograniczony i jest odpowiedzialny wobec sprzedawcy za zmniejszeni e wartości rzeczy. 
c. Sprzedawca ma prawo pomniejszyć wysokość zwracanej kwoty o koszt utraty wartości lub koszty związane z przywróceniem rzeczy do stanu sprzed jego pogorszenia. Przykład: konsument zakupił gryzak po czym wyrzucił pudełko i oderwał zawieszki. Nie można wtedy mówić o sytuacji, kiedy te czynności były konieczne do zbadania charakteru rzeczy. Nastąpiła utrata wartości rzeczy

5. WYŁĄCZENIA PRAWA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY 
a. Zwrotowi nie podlega rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana wg specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Przykład: klient zamówił gryzak personalizowany imieniem dziecka. Taki produkt nie podlega zwrotowi. Gryzak bez personalizacji zachowuje wszelkie prawa do zwrotu

Chcesz dowiedzieć się więcej? 
Odwiedź stronę prawakonsumenta.uokik.gov.pl/. Znajdziesz tam mnóstwo przydatnej wiedzy. Niestety strona potrafi się denerwująco „wieszać”.